وردپرس یا HTML ؟

در مقایسه وردپرس یا html و زبان های برنامه نویسی همچون PHP یا HTML نمیتوان گفت کدام بهتر است یا بد، بسته به اهداف و کاربرد وب سایت میتوان انتخاب کرد کدام روش برای اهداف ما بهتر است.

در این راستا با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت پروژه و مقایسه برخی از مزایا و معایب وردپرس با کدنویسی میتوانیم انتخاب کنیم وردپرس باشد یا کدنویسی.

مقایسه وردپرس با اچ تی ام ال

مزایا  و معایب ورد پرس چیست؟

مزیت های استفاده از وردپرس:

کاربری آسان وب سایت

از مزیت های طراحی با وردپرس کاربری آسان است. وردپرس طوری طراحی شده که نیاز به داشتن مهارت کدنویسی با PHP و MySQL نداریم. یعنی افراد مبتدی میتوانند به راحتی در راستای اهداف خود، به راحتی وب سایت دلخواه خود را با تم های از پیش تعریف شده و نصب پلاگین ها و افزودن مطالب و تصاویر مربوطه بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنند.

بهینه سازی SEO در طراحی وب سایت

توضیحات متا META و SEO در وردپرس طوری بهینه سازی شده اند که در جستجوی مرورگرها به راحتی یافت میشوند و افراد زیادی به محتوای سایت شما دسترسی پیدا میکنند.

وردپرس مناسب وبسایت هایی هستند که در زمینه خرید و فروش آنلاین فعالیت دارند.

امنیت وردپرس

امنیت بالای وردپرس با آپدیت و بروزرسانی CMS  تأمین میشود.

سرعت وردپرس

وردپرس با حداقل کد با PHP طراحی شده است، از همین رو وب سایت شما سریع بارگیری می شود. سرعت بالا آمدن سایت در مشتری پسند بودن سایت تاثیر بسزایی دارد.

ریسپانسیو

قابلیت ریسپانسیو بودن در طراحی سایت وردپرس

اکثر تم ها در ورد پرس طوری طراحی شده اند که در تبلت و موبایل نیز بدون تغییرات قابل مشاهده باشند.

در وردپرس هزاران امثال گرافیکی و پلاگین موجود میباشد که میتوان ظاهر وب سایت را تغییر داد که هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی موجود میباشد. با این تفاوت که نمونه های پولی کمی پیشرفته تر و جذاب تر میباشد.

مدیریت منو در وردپرس 

مدیریت منوی وردپرس دارای قابلیت های گسترده ای است که می تواند تغییر یابد و شامل دسته ها ، صفحات و غیره شود.

پلاگین های وردپرس

Yoast SEO از پلاگین های موجود وردپرس میباشد که به بهینه سازی SEO کمک میکند.

برخی افزونه های وردپرس مخصوص فروش آنلاین و بازاریابی (Inboundnow) طراحی شده اند تا به فروش بیشتر کاربر کمک کنند.

مفهوم کلی وردپرس

وقتی صحبت از وردپرس می کنیم منظور ما wordpress.com نیست که یک سرویس میزبانی وبلاگ است، بلکه منظور ما WordPress.org است که یک سیستم مدیریت محتوا است. و WordPress.org منبع باز است.

معایب استفاده از وردپرس:

الگوها و چیدمان تم در طراحی وب سایت

در وردپرس تم ها و چیدمان ها از قبل طراحی شده هستند و فقط توسط کاربر انتخاب میشوند و کابر دخالتی در چگونگی طراحی و چیدمان ندارد و با توجه به شکل ظاهری و سلیقه انتخاب میکند.

نیاز به آپدیت وب سایت

وردپرس در مقابل هکرها آسیب پذیر است از این جهت برای امنیت وردپرس نیاز است تا همیشه به روزرسانی شود.

انتخاب پلاگین در طراحی وب سایت

از دیگر مشکلات موجود در وردپرس هنگام انتخاب یک پلاگین خاص برای منظور خاص از میان هزاران پلاگین موجود است، که به نوبه خود زمان بر است.

هزینه و php

در برخی از قسمت های طراحی وردپرس همچون حذف فیلد تاریخ لازم است PHP بدانید.

هزینه میزبانی وب سایت نسبتا بالاست.

مزایا و معایب کدنویسی

 چه زمانی در طراحی وب سایتمان از کد نویسی (programing) استفاده کنیم؟

تعریف HTML و CSS 

از HTML همراه با CSS و JavaScript برای ساخت و طراحی وب سایت استفاده می شود. این ساختار اساسی سایت توسط CSS و JavaScript بهبود می یابد.

CSS نحوه قالب بندی و ارائه مطالب به کاربران را کنترل می کند. از نظر فنی ، HTML و CSS زبان برنامه نویسی نیستند، این ساختار محتوای صفحه و سبک اطلاعات است. در حالی که JavaScript یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر منطق است.

به روزرسانی وب سایت

صفحات HTML نیاز به روزرسانی ندارند و در صورت تغییر یا به روزرسانی فقط کافیست یک نسخه پشتیبان تهیه شود.

انعطاف پذیری در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت با HTML انعطاف پذیری بیشتری نسبت به وردپرس دارد؛ زیرا همه موارد کدنویسی توسط طراح قابل کنترل و اصلاح میباشد؛ چیدمان بر طبق خواسته و میل طراح میباشد و از موارد اضافی که موجب شلوغ شدن وبسایت باشد خبری نیست؛ و کاملا سفارشی و بر وفق مراد طراحی میشود.

هزینه و نگهداری  وب سایت

وب سایت های HTML از منابع کمتری استفاده می کنند. این می تواند در یک سرور ارزانتر و با منابع کمتر اجرا شود؛ زیرا بر خلاف وردپرس، به سرورهای PHP یا MySQL نیازی ندارد.

HTML به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد، به ویژه با محتوای ثابت.

نگهداری وب سایت در طراحی با HTML نسبتاً ارزان تر است.

امنیت در کدنویسی وب سایت

HTML برای ایجاد یک وب سایت اساسی مناسب است. فقط در طراحی وبسایت با HTML برای ایجاد امنیت باید مهارت کدنویسی داشته باشیم و راهکارهای امنیتی را خودمان به صورت کد اضافه کنیم و برای تغییر ظاهر وبسایت باید CSS را تغییر داد.

حجم داده و خطایابی در طراحی وب سایت

در HTML  با صدها خط کد مواجهیم که افزون از سردرگمی، خطایابی و اصلاح نیاز به زمان و مهارت توسعه گر دارد.

برای یک وبسایت پرمحتوا صدها خط کد نوشته میشود که موجب کند شدن سرعت بالا آمدن سایت میشود و این تاثیر منفی در SEO و جستجوی مرورگر دارد.

با توجه به مزایا و معایب طراحی وب با وردپرس و زبان های برنامه نویسی میتوان نتیجه گرفت:

در وب سایت های غیرتخصصی شرکت های بزرگ و غیره که قصد آنها اشتراک اطلاعات است، به سراغ وردپرس بروید. اما برای برنامه های بزرگ مانند تجارت الکترونیکی ، شبکه های اجتماعی و غیره، باید به دنبال توسعه وب سفارشی با استفاده از ابزارهای backend و front-end و چارچوب ها باشیم.

CMS برای افزودن ویژگی های جدید ، رفع اشکالات ، بهبود امنیت و پیاده سازی بازخورد کاربر، به روزرسانی های تقریباً دائمی دریافت می کند.

طراحی انواع وب سایت در تبریز

اگر می خواهید وب سایتی بسازید که به هیچ گونه تغییر محتوایی یا به روزرسانی نیازی نداشته باشد ، HTML ثابت گزینه خوبی است. زیرا عملکرد وب سایت شما را سریعتر انجام می دهد. یک چارچوب PHP معمولاً به طور مداوم به روز نمی شود. و مسئولیت بهبود عملکرد و امنیت به عهده توسعه دهنده ای است که مستقیماً با این زبان کار می کند و باید در این زمینه مهارت های لازم را داشته باشد. اما اگر می خواهید سایت خود را با افزودن منظم محتوا گسترش دهید، وردپرس یک انتخاب مناسب است.

اگر به قابلیت های زیادی احتیاج ندارید  فقط صفحات ثابت با تصاویر / فیلم ها / متن ، برای استفاده از HTML ، CSS ، JS و Bootstrap گزینه خوبی است، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی وب سایت های پاسخگو ایجاد کنید که در همه دستگاه ها کار خواهند کرد. اما اگر وب سایت کامل وبلاگ با یک پایگاه داده ، امنیت و سئو می خواهید ، باید فقط وردپرس را نصب کنید و شروع به کار بر روی آن کنید زیرا کار با HTML کل روند کار شما را کند می کند.

کاربرانی که خواهان انعطاف پذیری امنیت هستند، مایل به انتخاب وردپرس هستند. کسانی که دانش کدگذاری دارند (یا به آن دسترسی دارند) چارچوب PHP را در نظر می گیرند.

طراحی-وبسایت

به طور خلاصه، هنگام انتخاب بهتر است اهداف بلند مدت پروژه را با توجه به اینکه چه انتظاری از وبسایتمان داریم مثلا فروش آنلاین یا یک وبسایت تخصصی، در نظر گرفت.

وب سایت تخصصی مهر راهکار با طراحی حرفه ای انواع وب سایت تخصصی و وب سایت های فروشگاه اینترنتی بصورت وردپرسی و برنامه نویسی با ارتقاء سئوی سایت در راستای جلب رضایت مشتریان 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *